27
اکتبر

روش SAFER (اتوماتیک) در کاشت مو

آشنایی با روش safer (اتوماتیک)

یکی دیگر از روش های کاشت مو، به روش اتوماتیک یا روش safer معروف است که در واقع از یک دستگاه اتوماتیک برای برداشتن فولیکول های مو و کاشت آنها استفاده می شود. این دستگاه اتوماتیک با استفاده از روش fit گرافت های مورد نیاز را از محل بانک موی فرد برداشت می کند و سپس آنها را جدا کرده و در قسمت طاس سر به صورت پانچ جایگزین می نماید.

کاشت مو به روش سیفر safer نیز مانند بسیاری از روش های زیبایی و درمانی دیگر ممکن است با عوارض و یا معایبی همراه باشد. به عنوان مثال، در صورت عدم نظارت پزشک یا اپراتور دستگاه و ایجاد خطا در عملکرد دستگاه، ممکن است تعداد زیادی از فولیکول های موی برداشت شده آسیب ببینند و از بین بروند. تفاوت عمده روش safer با روش fit، در نحوه برداشت گرافت ها می باشد که این کار توسط یک دستگاه کاملاً اتوماتیک، تولید کشور فرانسه، صورت می گیرد.

کاشت مو اتوماتیک
کاشت مو طبیعی با روش سیفر

مراحل انجام کاشت مو به روش safer (اتوماتیک)

1) آماده‌ساختن محل بانک مو؛ اولین گام در اجرای روش safer، تراشیدن موهای محل برداشت فولیکول ها می باشد. سپس برای این محل از بی حسی موضعی استفاده می شود.
2) برداشت گرافت ها؛ در این مرحله، گرافت های ظریفی با کمک دستگاه اتوماتیک برداشته می شوند. استخراج فولیکول های مو با استفاده از پانچ های چرخشی و با فرآیند مکش انجام می گردد. بنابراین، گرافت ها با حداقل احتمال آسیب دیدن، استخراج شده و برای انتقال ذخیره می شوند.
3) آماده‌ساختن محل کاشت مو؛ در مرحله بعدی، پس از تعیین محدوده ی کاشت مو، از بی حسی موضعی برای از بین بردن درد احتمالی استفاده می شود. سپس سوراخ های کوچک و ظریفی برای جایگذاری گرافت ها ایجاد می شوند.
4) کاشتن موها؛ گرافت های مورد نظر توسط دستگاه و بدون دخالت دست، در حفره های های محل کاشت جایگزین می شوند.

کاشت مو safer

استفاده از روند کاملاً اتوماتیک برای برداشت گرافت ها در روش safer

استفاده از روش کاشت مو اتوماتیک چه مزایایی دارد؟

• افزایش سرعت عمل؛ شاید بتوان گفت که بالا رفتن سرعت عمل در روش safer، جزو مهمترین مزیت های آن نسبت به روش های دیگر محسوب می شود. چرا که با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و بالارفتن سرعت برداشت و کاشت فولیکول ها، فرد بیمار زمان کمتری را برای عمل کاشت مو صرف می کند.

افزایش سرعت عمل در کاشت مو به روش اتوماتیک

• عوارض کم؛ احتمال خونریزی و یا ایجاد زخم در برخی روش های کاشت مو وجود دارد، اما در روش safer، عدم دخالت دستی در فرآیند برداشت گرافت ها موجب می شود که کمترین عوارض عمل جراحی و کمترین آسیب به گرافت ها ایجاد شود. گرافت های برداشت شده، بر خلاف روش های دیگر نیازی نیست که طولانی مدت نگه داری شوند و سریعاً توسط دستگاه کاشته می شوند. در نتیجه، کیفیت فولیکول های برداشت شده و درصد موفقیت کاشت آنها بالا می رود، به طوری که تقریباً بیش از 98 درصد گرافت ها به طور صحیح منتقل خواهند شد.

• تراکم بالای موهای کاشته شده؛ استفاده از پانچ های ظریف باعث می شود که بتوان تعداد زیادی گرافت برداشت کرده و در محل کاشت جایگزین نمود و مشکل کم پشتی موهای کاشته شده به حداقل برسد.

• دقت کار بالا؛ گاهی در حین عمل پیوند مو، خستگی تیم پزشکی موجب پایین آمدن کیفیت کار شده و ممکن است در برداشت یا کاشت موها دقت کافی برقرار نباشد. اما در روش safer، استفاده از دستگاه اتوماتیک باعث جبران این مشکل و حفظ انرژی گروه پزشکی و متخصص جراح می شود.

دوره نقاهت کوتاه مدت و عدم خونریزی و تورم در روش safer

• دوره نقاهت پایین؛ بیمار می تواند یک روز پس از عمل پیوند مو، به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود (به جز فعالیت های سنگین) بازگردد. علاوه بر این، سوراخ های ایجاد شده در حین برداشت فولیکول های مو، در کمتر از یک هفته کاملاً رفع می گردند، به همین دلیل، درصورت لزوم و درخواست بیمار، می توان چند بار دیگر نیز از محل بانک مو برای ترمیم و افزایش تراکم موهای کاشته شدهی فرد استفاده نمود.

• ایجاد سوراخ های ظریف و سطحی؛ در روش های دیگر کاشت مو که از دستگاه ها برای برداشت گرافت استفاده می شود، گاهی به دلیل خطای دستگاهی، سوراخ هایی به عمق تقریباً 5 تا 6 میلیمتر ایجاد می شود، درحالیکه در روش safer این مشکل وجود ندارد و نیز پانچ های بسیار ظریف با قطر 0.78 تا 1.25 میلیمتر استفاده می شوند که نهایتاً تا عمق 3 میلیمتری فرو می روند. کاهش عمق نفوذ، موجب کاهش زخم ها و به صفر رساندن احتمال عفونت، و نیز بهبود سریعتر و ترمیم آسان محل جراحی می شود.

• بانک موی متنوع؛ در این روش نیز می توان در صورت نیاز، علاوه بر پشت سر از بخش های دیگر همچون قفسه سینه، کمر و یا بخش داخلی ران برای برداشت گرافت های با کیفیت استفاده نمود.

روش safer، بهترین روش برای پر کرده طاسی های محدود و تیکه ای

هزینه انجام کاشت موی طبیعی به روش safer

در این روش، همانند دیگر روش های کاشت مو، عوامل مختلفی از جمله؛ مقدار توسعه طاسی و تعداد گرافت های مورد نیاز، همچنین کیفیت کار و مهارت تیم پزشکی در هزینه نهایی کاشت مو تأثیرگذار می باشد. به طور کلی، هزینه کاشت مو در روش safer، حدوداً بین 4 تا 7 میلیون تومان می شود که طبق توضیحات فوق، هر چه طاسی پیشرفت بیشتری داشته باشد و به گرافت های بیشتری احتیاج داشته باشیم، این هزینه به سمت حداکثر مبلغ ذکر شده می رود.

در نظر داشته باشید که مزایای روش اتوماتیک (مانند؛ تراکم بسیار بالا، کیفیت بالا، ماندگاری دائمی موهای کاشته شده، عدم به جا ماندن اسکار و بخیه و موارد دیگر) نسبت به سایر روش های پیوند مو، موجب می شود تا هزینه ای که فرد برای آن متقبل می شود به صرفه تر بوده و دیگر نیازی به مراجعه دائمی و هزینه های دارویی متفرقه ندارد.

دستگاه اتوماتیک کاشت مو safer

دستگاه های اتوماتیک برای افزایش دقت و کیفیت کاشت مو در روش safer