11
جولای

عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی

امروزه انواع جراحی های پلاستیک و زیبایی در میان افراد بسیار رایج شده است. عمل چشم گربه ای یا همان کانتوپلاستی نیز در میان عمل های زیبایی پرطرفدار قرار دارد. در این عمل زیبایی گوشه های داخلی و خارجی چشم و همچنین پلک پایین تغییر داده می شود؛ که این امر سبب می شود چشم ها کشیده تر و درشت تر شوند.
عمده اهداف کانتوپلاستی، افزایش زیبایی چشم ها و درشت کردن آنها می باشد.
در عمل چشم گربه ای میتوان علاوه بر عمل زیبایی کشیدگی چشم، پف زیر چشم ها و چین و چروک های اطراف چشم ها را از بین برد؛ بر همین اساس میتوان این عمل را عمل لیفت چشم ها نیز دانست.
با کمک کانتوپلاستی میتوانید چندین اهداف زیبای مانند تغییر حالت گوشه های خارجی چشم، تغییر حالت چشم و کشیده کردن آن و رفع چین و چروک و مشکلات اطراف چشم ها را دنبال کرد.

عمل چشم گربه ای از محبوب ترین عمل های زیبایی در میان افراد می باشد.

عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی

کاندیدای عمل چشم گربه ای:

اولین موضوع مهمی که باید برای انجام این عمل در نظر داشت این است که، باید فرد از سلامت عمومی کامل برخوردار باشد. همچنین فرد نباید دارای بیماری زمینه ای خاص باشد.
بهتر است برای انجام این عمل، چشمان فرد افتادگی و چین و چروک نداشته باشد. با وجود افتادگی و چین و چروک در اطراف چشم فرد، اختلال و مانعی برای روند عمل به وجود نخواهد آمد؛ اما نبود این موارد نتیجه بهتری از عمل چشم گربه ای را برای شما رقم خواهد زد.
افرادی که دارای چشم های بسیار درشت و گرد هستند، میتوانند با انجام دادن این عمل حالت زیبایی به چشمان خود بدهند.

روش های متفاوت عمل چشم گربه ای:

برای اینکه بهترین روش را برای این عمل انتخاب کنید؛ بهتر است پیش از عمل به پزشک خود برای مشاوره مراجعه کنید. در واقع در جلسه مشاوره قبل از عمل انتظارات و نتیجه نهایی که از این عمل میخواهید را برای پزشک شرح میدهید و پزشک نیز مطابق با نیاز و خواسته شما بهترین روش را به شما پیشنهاد می کند.
کانتوپلاستی: در این روش پزشک در طی عمل، عضله حلقوی چشم را برش می زند. سپس کانتال خارجی چشم را که نوعی تاندون می باشد را از استخوان جدا کرده و برش می زند. پس از طی شدن این مراحل؛ پلک پایینی چشم را به پلک بالایی وصل می کنند.

با انجام کانتوپلاستی، بی حالتی چشمان شما از بین می رود و حالتی زیبا و کشیده برای چشم های شما به وجود خواهد آمد. ماندگاری این روش بسیار طولانی می باشد؛ اما اگر بعلت افزایش سن، رژیم نادرست غذایی و … پلک های شما دچار مشکل شدند، می توانید به راحتی آن را ترمیم کنید.

لترال کانتوپلاستی

در این روش گوشه خارجی چشم را برای تغییر حالت عمل می کنند. با کمک این روش میتوان افتادگی پلک های بالایی چشم و حتی افتادگی پلک های پایین را از بین برد. در لترال کانتوپلاستی گوشه های خارجی چشم و پلک ها به سمت بالا کشیده می شوند.

اپیکانتوپلاستی

این روش از دیگر انواع عمل زیبایی کشیدگی چشم می باشد. در اپیکانتوپلاستی، گوشه های داخلی چشم ها را کشیده تر می کنند.

کانتوپکسی

این روش از دیگر روش های رایج عمل چشم گربه ای می باشد. این روش با عمل کانتوپلاستی کمی متفاوت می باشد. علیرغم کانتوپلاستی در کانتوپکسی هیچ برشی بر روی چشم ها و پلک ها زده نمیشود. بلکه در این روش با کمک بخیه زدن تاندون کانتال و عضله حلقوی چشم ها را کشیده تر می کنند. ممکن است پس از بخیه زدن این دو بخش، کمی پوست اضافه در پلک پایین به وجود آید؛ اما نگران نباشید چرا که این پوست های اضافی قابل برش و از بین بردن خواهند بود. اگر برای بار اول کاندیدای انجام عمل زیبایی کشیدگی چشم هستید، پیشنهاد پزشکان به شما عمل کانتوپکسی می باشد.

لترال کانتوپلاستی (عمل گوشه خارجی چشم)

مزایای عمل چشم گربه ای و عمل کانتوپلاستی:

از مهمترین ویژگی و مزایای این عمل میتوان به کشیدگی چشم ها و جذاب تر شدن آنها اشاره کرد.
ترکیب این عمل با عمل های لیفت ابرو، نتیجه بسیار زیبایی را برای شما به وجود خواهد آورد.
با کمک این عمل ها چین و چروک، افتادگی و پف چشمان شما قابل درمان خواهد بود.
مزایای بسیار بارزی که عمل های کشیدگی چشم به دنبال دارند؛ آن است که تقارن زیبایی در چشم ها و صورت شما به وجود خواهد آمد.
با کشیدن چشم ها رسوبات، چربی و پوست های اضافی اطراف چشم ها از بین خواهند رفت.
با انجام عمل های چشم گربه ای، بی شک ظاهری جوان تر و شاداب تر خواهید داشت.
این عمل دارای دوران نقاهت بسیار کوتاه و همچنین خطرات بسیار کمی می باشد.
برای انجام عمل چشم گربه ای و کشیدگی چشم ها هیچ گونه محدودیت سنی وجود نخواهد داشت، شما میتوانید در هر سنی که هستید، اگر از چشمان خود و مدل آن راضی نیستید؛ عمل کانتوپلاستی را انجام دهید.

مراقبت های لازم پس از انجام عمل کانتوپلاستی:

پس از انجام عمل استراحت کافی را داشته باشید.
از مصرف خودسرانه داروها و کرم ها برای کاهش درد و تورم، بدون تجویز پزشک خودداری کنید.
مهمترین مراقبتی که باید پس از انجام انواع عمل های چشم گربه ای داشته باشید؛ در هنگام خوابیدن است. بهتر است هنگامی که میخوابید سر خود را بالاتر از حد معمول نگهدارید. همچنین در زمان خواب بر روی چشمان خود نخوابید تا آسیبی به چشمان شما وارد نشود.
بهتر است تا مدتی پس از عمل، از خیره شدن به صفحه کامپیوتر، تلویزیون و گوشی خودداری کنید.
پس از عمل چشمان خود را از نور مستقیم خورشید حفظ کنید.
توصیه می شود تا مدتی پس از عمل از گذاشتن لنز های زیبایی و پزشکی خودداری کنید.
در زمان دوران نقاهت از استخر رفتن خودداری کنید.
در صورت احساس درد و وجود تورم میتوانید از کمپرسور آب یخ استفاده کنید. بهتر است برای تسکین درد های احتمالی پس از عمل، از داروهای توصیه شده پزشک استفاده کنید.
از مالیدن چشمان خود جدا خودداری کنید.

در عمل های کانتوپلاستی علاوه بر ایجاد تقارن و زیبایی، چین و چروک و افتادگی پلک ها نیز درمان می شوند.