زاویه‌دار کردن فک و صورت
14
ژانویه

زاویه‌دار کردن فک و صورت به روش های محتلف

امروزه روش‌های بسیاری برای تغییر حالت فک و زاویه‌دار کردن فک و صورت ، طوری که باعث افزایش جذابیت فرد بشود، وجود دارد که در ادامه به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
صورت انسان به‌عنوان اولین بخشی از بدن که در ارتباط با فرد دیگر دیده می‌شود و یا مهم ترین چیزی که از یک فرد به یاد می ماند، نقش مهمی در زیبایی شخص و جذابیت و طراوت جوانی او دارد. شکل و قالب صورت هر کس نیز مهم ترین شاخصه او در سنجش جذابیت اوست. قالب صورت افراد را می‌توان به انواع مختلفی دسته بندی کرد؛ اما مهم ترین بخش قالب صورت را می‌توان چانه و فک هر فرد دانست که به دو شکل مربعی و یا V شکل تقسیم می‌شوند.

فک V شکل از انواع موردقبول بین همگن در سنجش زیبایی هر فرد، به‌خصوص خانم‌ها است. چراکه فک مربعی شکل بیشتر نشانه مردانگی است. البته باید توجه داشت که به‌جز افرادی که به‌صورت ارثی فک مربعی شکل دارند، بقیه افراد با برخی از رفتارها همچون جویدن بسیار آدامس و یا دندان‌قروچه کردن، به این حالت مبتلا می‌شوند.

زاویه‌دار کردن فک و صورت باتزریق بوتاکس

بوتاکس به‌عنوان ماده‌ای است که می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلات بشود و به‌مرورزمان از حجم عضله بکاهد و یا با ضعیف کردن آن مانع فعالیت و تقویت آن بشود. در رابطه با زاویه‌دار کردن فک، تزریق بوتاکس به عضله اصلی فک (ماستر) می‌تواند از حجم این عضله بکاهد و ظاهر مربعی شکل فک را به ظاهری V شکل و متناسب تغییر دهد.

تزریق بوتاکس در زمان کم (حدود 5 دقیقه) انجام می‌گیرد که پس از 4 تا 6 هفته نتیجه خود را نمایش می‌دهد. ایمنی این روش در صورت انجام آن توسط متخصص بسیار بالا است. چراکه تزریق بوتاکس به عضله‌های مجاور می‌تواند تأثیرات بدی به‌جای بگذارد. به‌جز این خطر، می‌توان گفت که این روش بسیار مؤثر و بادوام بالا است. البته پس از مدتی حدود 15 ماه دوباره نیاز به تزریق است که در صورت تکرار در دوره‌های مداوم، به‌مرورزمان با ضعیف کردن عضله ماستر، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. دوره نقاهت پس از تزریق بسیار کوتاه است و فرد پس از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های قبلی خود بازگردد. قرمزی و کمی تورم ایجادشده در ناحیه تزریق، پس از چند روز به‌کلی از بین خواهند رفت.

زاویه‌دار کردن فک و صورت

زاویه‌دار کردن فک و صورت

زاویه‌دار کردن فک و صورت باتزریق ژل و چربی

در این روش می‌توان با تزریق ژل و یا چربی گرفته‌شده از بدن فرد، دوباره ظاهری زیبا و با طراوت برای فرد به ارمغان می‌آورد. در این عمل می‌توان با برجسته‌سازی برخی از نقاط کلیدی صورت، فک و صورت را به شکل متناسب زاویه‌دار کرد. در برخی از افراد که به دلیل بالا رفتن سن دچاری افتادگی و از بین رفتن حجم در فک مواجه شده‌اند، با تزریق می‌توان حجم ازدست‌رفته را دوباره در این مناطق بازسازی کرد.

همچنین افرادی که گونه‌های ضعیف و نافرمی دارند، با تزریق می‌توانند دارای گونه‌های برآمده و زیبا شوند که در زیبایی قال به‌صورت آن‌ها تأثیر به سزایی دارد. از طرفی گاهی تزریق ژل در چانه و برجسته سزای آن، می‌تواند باعث زاویه‌دار شدن فک و صورت شخص بشود. در تزریق ژل و چربی باید به این مسئله توجه داشت که این روش برگشت‌پذیر است و پس از طی دوره آن، باید دوباره تزریق انجام بگیرد. دوره درمان و نقاهت این روش بسیار کوتاه است و پس از تزریق فرد می‌تواند به فعالیت‌های قبلی خود بازگردد.

زاویه‌دار کردن فک و صورت بااستفاده از امواج رادیویی

در این روش با استفاده از امواج رادیویی، پوست تحریک‌شده و اقدام به ساخت کلاژن می‌کند. کلاژن در سفت کردن پوست شل و محکم ساخت آن، نقش بسیار مهمی دارد. در مواردی نیز برای زاویه‌دار کردن فک و صورت نیاز به سفت شدن پوست گردن و صورت است که با تشخیص پزشک، می‌توان از این روش برای ایجاد ظاهری متناسب و زیبا استفاده کرد. این روش از روش‌های کم‌خطر است و با هزینه تقریباً پایین‌تری است.

زاویه‌دار کردن فک و صورت باهایفوتراپی

در روش هایفوتراپی از امواج صوتی برای تأثیر در عمیق‌ترین لایه‌های پوستی استفاده می‌شود. امواج صوتی با تحریک پوست و وادار کردن آن به ساخت کلاژن، باعث سفت شدن پوست می‌شود. همچنین در برخی موارد با تأثیر گذاشتن بر عمیق‌ترین لایه‌های پوستی، همچون تأثیر بر لایه عضلانی صورت (لایه SMAS) که در جابه‌جایی صورت نقش دارد، می‌تواند باعث اصلاح خط صورت و فک شود.

زاویه دار کردن فک و صورت

زاویه دار کردن فک و صورت

زاویه‌دار کردن فک و صورت بالیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ می‌تواند روشی مؤثر برای کسانی که نمی‌خواهند جراحی کنند و یا لیفت صورت انجام دهند است. این روش طی زمانی حدود 30 تا 40 دقیقه انجام می‌گیرد. در این روش باکار گذاشتن تعدادی نخ بر روی جاهایی از قبل مشخص‌شده، باعث کشیده شدن و سفت شدن پوست می‌شود. همچنین پوست صورت تحریک به ساخت کلاژن می‌شود که می‌تواند به‌مرورزمان پوست را سفت‌تر کند. این نخ‌ها بعد از 6 تا 8 ماه توسط بدن جذب می‌شوند و بعد از حدود 18 ماه ماندگاری نتیجه عمل، نیاز به تکرار است. این روش می‌توانند با جوان‌سازی پوست، نشانه‌های پیری را نیز از پوست و صورت فرد بزداید. این روش کمی هزینه‌بر است؛ اما ریسک این عمل نسبت به نتایجی که به دست می‌آید، قابل‌چشم‌پوشی است.

زاویه‌دار کردن فک و صورت بالیپوساکشن

گاهی زاویه‌دار کردن فک و صورت با تغییر در حجم غبغب به‌راحتی دست‌یافتنی است. غالباً کسانی که غبغب دارند، فک و چانه با ظاهر متناسبی ندارند. این افراد می‌توانند با لیپوساکشن گردن و غبغب خود، به چانه و فکی زیبا دست پیدا کنند. از طرفی این روش، می‌تواند به‌عنوان روش کمکی و مکمل در کنار دیگر روش‌ها به کار گرفته شود. گاهی تزریق بوتاکس و یا تزریق ژل و چربی، زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که غبغب فرد نیز از اندازه نرمالی برخوردار باشد. در این حالت لیپوساکشن گردن انجام می‌گیرد تا زاویه فک و صورت فرد به‌طور کامل اصلاح گردد.

زاویه‌دار کردن فک و صورت با ایمپلنت

همانظور که همه میدانیم، دیده شدن استخوان فک می‌تواند در جذابیت فرد نقش به سزایی داشته باشد. گاهی ناموزونی زاویه فک و صورت به دلیل کم بودن حجم فک و یا نا برجستگی استخوان فک است. در این حالت با ایمپلنت استخوان در فک می‌توان به اصلاح زاویه فک و صورت کمک بسیاری کند. در این روش به‌وسیله جراحی، استخوان فک پروتز و یا ایمپلنت می‌شود. این روش بیشتر برای مردانی که می‌خواهند فکی مردانه‌تر و قوی‌تر داشته باشند، کاربرد دارد.

برای انتخاب روش موردنظر، پس از مراجعه به پزشک متخصص، عکس‌برداری سی‌تی‌اسکن بر روی فک و صورت شما انجام خواهد شد که طی آن توده و استخوان‌بندی صورت شما مشخص می‌شود. پس‌ازآن پزشک راهکارهای متناسب با استخوان‌بندی فک و صورت شمارا برایتان روشن خواهد کرد و شمارا از هزینه‌های ممکن و خطرات و نتایج احتمالی مطلع می‌سازد تا بتوانید با دیدی بازتر و مطمئن‌تر تصمیم‌گیری کنید.