درمان کک و مک با لیزر
21
اکتبر

درمان کک و مک با لیزر | قیمت لیزر کک و مک

دلیل به وجود آمدن کک و مک در صورت و بدن  وجود  نقص در برخی سلول‌های پوستی رنگدانه‌ای به نام ملانین است. کک و مک ممکن است ریشه در برخی ناراحتی‌های داخلی داشته باشد. اما به طور کلی قرار گرفتن در مقابل نور خورشید از دلایل اصلی ایجاد کک و مک می باشد و بهترین راه پیشگیری از کک و مک محافظت پوست در برابر نور خورشید با استفاده از کرم های ضد آفتاب است.

کک و مک ها لکه های دایره ای شکل با رنگی تیره تر نسبت به خود پوست می باشند. رنگ این لکه‌ها اغلب طیف رنگی زرد تا سیاه را شامل می‌شود. معمولاً درقسمت هایی از پوست که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار مى‌گیرند، مثل صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سینه به وجود مى‌آید.
درمان قطعی برای کک و مک‌ها وجود ندارد ولی می‌توان با ملاحظاتی خاص و به کار بردن راه‌حل‌هایی ویژه همچون درمان کک و مک با لیزر آن‌ها را تا حد زیادی کمرنگ تر کرد تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می‌کند کک و مک نباشد.

درمان کک و مک با لیزر

درمان کک و مک با لیزر

یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد. که معمولا درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد.

از قدیمی ترین روش های لیزر می توان به روش لیزر CO2 اشاره کرد، که نسبت به دیگر روش های لیزر دارای ماندگاری بسیار بالایی می باشد.
روش دیگری از لیزر که به نسبت کمتری از CO2 مورد استفاده قرار می گیرد روش N-lite است و روش دیگری که جزو سه روش معمول لیزر به شمار می آید روش لیزر اربیوم است. اما لیزری که برای درمان و از بین بردن کک و مک ها مورد استفاده قرار می گیرد عموما روش لیزر CO2 است که معمولا برای از بین بردن کک و مک و خال و لکه های سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان کک و مک با لیزر، با استفاده از انرژی متمرکزی که از اتم های نیتروژن گرفته می شود، رگ های خونی زیر کک و مک ها را می سوزانند و از این طریق میزان کک و مک ها را کاهش داده و بسیاری از آن ها را از بین می برند. اما از آن جایی که در این روش درمانی ( لیزر CO2) رگ های خونی سوزانده می شوند، پوست بیمار متورم و قرمز شده و ممکن است دچار سوختگی شود، که البته پس از مدت کوتاهی این تورم، قرمزی و سوختگی از بین خواهد رفت.

از همین روست که قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، با مواد خنک کننده ای که به پوست اسپری می شوند میزان دمای پوست را کاهش داده، و یا از کرم های ضد سوزش استفاده می کنند تا در حین عمل، پوست بیمار دچار التهاب و درد نشود. مدت زمان انجام عمل لیزر برای درمان و از بین بردن کک و مک ها حدود پانزده دقیقه می باشد.

از آن جایی که لیزر CO2 بهره توان بالایی (حدود 15%) داشته و انرژی های ارتعاشی و گردشی کربن دی اکسید انرژی کمی برای انتقال نیاز دارند، به راحتی می توان حالت موج پیوسته لیزر را به حالت ضربه ای تغییر داد.

اما قبل از انجام عمل لیزر، متخصص پوست باید با انجام چک آپ های ویژه اطمینان حاصل کند که کک و مک ها و لکه های پوستی غیر عادی نبوده و سرطانی نیستند.

از لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن کک و مک، لیزر هایی با نور سبز رنگ برای درمان و از بین بردن لکه های قهوه ای کک و مک ها مناسب تر اند.

این لکه ها نور هایی که دارای امواجی با طول موج های کوتاه هستند را بهتر جذب می کنند، و طول موج نور های رنج فرا بنفش از طول موج دیگر پرتو های نوری که قابل مشاهده اند، کوتاه تر است. پس برای درمان و از بین بردن کک و مک با استفاده از لیزر بهتر است از لیزر هایی با نور سبز رنگ استفاده کرد، که به طور بهتری جذب می شوند.

بعد از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، بیماران باید برای از بین بردن و درمان کک و مک ها از کرم ضد آفتاب استفاده کنند زیرا اشعه پرتوهای خورشید می تواند رنگ دانه های پوستی را مورد تحریک قرار داده و باعث ایجاد مجدد کک و مک شود.

اما اگر بیمار پس از عمل درمان کک و مک با لیزر از کرم های ضد آفتاب استفاده کند، حداقل 4 سال و حداکثر 7 سال پوستی بدون کک و مک خواهد داشت.

دو الی سه ساعت پس از انجام عمل لیزر کک ومک های صورت و یا بدن بیمار تیره رنگ تر شده و بعد از چند روز برجسته و خشک شده و می ریزند، و سپس لکه های کک و مک از روی پوست بیمار حذف می شود.

بسیاری از پزشکان و متخصصان معتقدند که بهترین نوع لیزر پوست برای درمان و از بین بردن کک و مک های پوستی، لیزر پوست با امواجی دارای طول موجی بین 530 الی 560 نانو متر می باشد.

یکی دیگر از بهترین روش های لیزر که متخصصان معتقدند تاثیر زیادی در از بین بردن کک و مک و لک های پوستی دارد، روش لیزر فراکشنال Co2 است که نسبت به روش CO2 روش جدید تری است. در این روش لیزر که جزو جدید ترین روش های لیزر می باشد طول دوره درمان و ترمیم پوست بسیار کمتر از روش های قدیمی تر مانند روش لیزر CO2 معمولی و اربیوم است.

به طوری که در روش های قدیمی تر ترمیم پوست بعد از هر جلسه لیزر حدود چهارده الی بیست و یک روز به طول می انجامد، در صورتی که در روش لیزر فراکسل یا فراکشنال Co2 تنها پس از گذشت سه الی پنج روز پوست بیمار ترمیم شده و به حالت مطلوب می رسد. این در حالیست که در روش های قدیمی تر مانند روش لیزر CO2 معمولی و اربیوم، احتمال بازگشت لکه ها پس از گذشت یک دوره زمانی وجود داشت، اما در روش لیزر فراکسل یا فراکشنال Co2 این احتمال به حداقل میزان ممکن رسیده و کمتر مشاهده شده است که لکه های پوستی مجددا بازگردند.

رفع کک و مک با لیزر

چه افرادی کاندیدای درمان کک و مک با لیزر هستند

اگر میزان کک و مک های پوست زیاد بوده و در منطقه وسیعی ظاهر شده باشند، معمولا کرم های ضد لک در درمان آن ها تاثیر به سزایی نخواهند داشت و بهترین راه درمانی، درمان کک و مک با لیزر  خواهد بود، اما اگر تعداد و تراکم کک و مک ها کم باشد ممکن است با استفاده از کرم ها و لوسیون های قوی ضد لک و پس از حداکثر 4 ماه ، کک و مک ها از میان رفته و درمان شوند، پس بهتر این است که بیمارانی که میزان و تراکم کک و مک های پوستی شان کم است ابتدا دوره درمانی با دارو های موضعی را طی کنند و در صورت عدم بازدهی مناسب، به سراغ روش درمانی لیزر بروند.

افرادی که دارای رنگ پوست تیره و یا سبزه می باشند بهتر است قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر چند مورد از کک و مک ها را به طور آزمایشی مورد لیزر قرار دهند و در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت کردند درمان اصلی را شروع کرده و تکمیل کنند.

قیمت و هزینه لیزر کک و مک

هزینه رفع لیزر با کک و مک برای هر شات از 8 هزارتومان می باشد.



Fatal error: Uncaught ErrorException: file_put_contents(): write of 962 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php:172 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(8, 'file_put_conten...', '/home/iranskinc...', 172, Array) #1 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php(172): file_put_contents('/home/iranskinc...', '/*! jQuery UI -...', 2) #2 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(809): LiteSpeed\File::save('/home/iranskinc...', '/*! jQuery UI -...', true) #3 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(769): LiteSpeed\Optimize->_build_single_hash_url('https://iranski...', 'js') #4 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(393): LiteSpeed\Optimize->_src_queue_handler(Array, Array, 'js') #5 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/ in /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172