همه چیز درباره پروتز لب با تزریق چربی
23
سپتامبر

پروتز لب با تزریق چربی

امروزه گسترش روش های درمانی زیبایی و امکان تغییر چهره و فرم اندام ها، موجب شده تا افراد زیادی با هدف بهبود وضعیت ظاهری صورت و بدن از جمله؛ رفع خط اخم و لبخند، رفع چروک ها، حجیم سازی لب ها و گونه ها و باسن و بخش های دیگر بدن به متخصصین زیبایی مراجعه نمایند. در این میان حجیم سازی لب ها با روش های مختلف دارای محبوبیت زیادی می باشد که با روش های مختلف قابل انجام است. این مقاله به پروتز لب با تزریق چربی با جزئیات کامل می پردازد.

پروتز لب با تزریق چربی

پروتز لب با تزریق چربی

پروتز لب با تزریق چربی و تأثیر آن در زیبایی صورت

لب، یکی از مهمترین اجزای چهره از نظر حفظ تناسب و زیبایی می باشد که هر گونه تغییر و اصلاح آن، چه با نتایج مثبت و چه منفی، می تواند تأثیر زیادی در وضعیت ظاهری چهره فرد داشته باشد. برای تصمیم گیری درباره اصلاح خط لب یا حجیم سازی لب ها، بهتر است با پزشک متخصص زیبایی که از آناتومی و ساختار لب و اصول تقارن و تناسب چهره آگاه است، مشورت نمایید. پزشک زیبایی، در صورت داشتن مهارت و دانش کافی، می تواند با بررسی و مشاهده چهره شما، بهترین فرم لب را برای شما طراحی کرده و بر اساس آن، مکان های مناسب تزریق و نیز میزان چربی لازم را پیش بینی و مشخص می نماید.
پروتز لب با تزریق چربی، باید توسط فرد با تبحر و حرفه ای انجام شود تا در نهایت به نتایج دلخواه رسیده و تغییرات فرم لب به نتایج مثبت و تناسب بیشتر منجر شود.

حجیم سازی لب با ایمن ترین روش زیبایی

حجیم سازی لب با ایمن ترین روش زیبایی

مراحل پروتز لب با تزریق چربی

1)آماده سازی و بی حسی

در این مرحله از داروهای بی حسی برای ناحیه برداشت چربی استفاده می شود و به خوبی ضد عفونی خواهد شد.

2)برداشت چربی مورد نیاز

پس از انتخاب ناحیه مناسب برای برداشت چربی (ران، باسن، شکم و …) و بی حسی و ضدعفونی آن، با استفاده از سرنگ و میله های مخصوص لیپوساکشن، مقدار چربی مورد نیاز توسط پزشک برداشته می شود.

3)آماده سازی چربی

در پروتز لب با تزریق چربی، باید چربی برداشت شده دارای سلول های زنده باشد، از این رو، چربی برداشته شده از بدن فرد در محیطی استریل و طی فرآیند تغلیظ و جداسازی قرار گرفته و سلول های چربی آسیب دیده و مایعات و … از آن جدا می شوند. نتیجه نهایی حجیم سازی لب به این مرحله ارتباط مستقیم دارد زیرا باید سلول های چربی سالم و بدون آسیب تهیه و آماده شوند.

4)تزریق چربی به لب ها

مرحله آخر، تزریق چربی مورد نظر به لب ها، با استفاده از سرنگ هایی با سوزن های ضخیم تر است.
نکته؛ برای رسیدن به نتایج بهتر، عمل جراحی برداشت و تزریق چربی و همچنین آماده سازی چربی باید در محیط اتاق عمل و یا کلینیک مجهز و امکانات پزشکی و همچنین توسط پزشک متخصص ماهر انجام شود.

فرم دهی و حجیم سازی لب های کوچک با تزریق چربی

فرم دهی و حجیم سازی لب های کوچک با تزریق چربی

نتایج پروتز لب با تزریق چربی، پس از چه مدت قابل مشاهده است؟

بعد از تزریق چربی به لبها احتمال بروز تورم و کبودی علاوه بر محل برداشت چربی، در محل تزریق نیز وجود دارد. این تورم و کبودی بعد از یک هفته تا ده روز شروع به فروکش کردن می کند. بخشی از چربی تزریق شده نیز بعد از 3-6 ماه توسط بدن جذب شده و چربی باقیمانده موجب حجم دهی به لب می شود. بنابراین، برای بررسی نتیجه کار باید چند ماه صبر نمایید و سپس در صورت نیاز برای تزریق مجدد اقدام کنید.

مراقبت های لازم برای عمل پروتز لب با تزریق چربی

استفاده از کمپرس یخ در دو روز اول بعد از تزریق چربی می تواند در کاهش تورم و کبودی مفید باشد. بعد از دو سه روز اول، کمپرس آب گرم تا ولرم برای کاهش درد مؤثر خواهد بود. مصرف مسکن ها و آنتی بیوتیک های ساده نیز در صورت نیاز توسط پزشک معالج تجویز می گردد. به طور کلی بهتر است تا ده روز اول، فعالیت های شدید و خوابیدن روی شکم را حذف نمایید و همچنین برای کاهش فشار و تحرک لب ها از جویدن آدامس، زیاد صحبت کردن، خندیدن زیاد و … خودداری نمایید.

مزایای پروتز لب با تزریق چربی

مزایای پروتز لب با تزریق چربی

⎫ ماده پرکننده و حجم دهنده در این روش، چربی طبیعی بدن خود فرد می باشد که در میان روش های دیگر طبیعی ترین و بی خطرترین روش زیبایی برای حجم دهی به اندام ها و صورت است.
⎫ پروتز لب با تزریق چربی، فرصت مناسبی است تا چربی مورد نیاز برای لب را از چربی ذخیره شده در بخش های حجیم بدن مانند شکم، ران و … برداشت نمایید و به فرم کلی بدن، ظاهر بهتری ببخشید.
⎫ بخشی از چربی تزریق شده، پس از مدتی جذب بدن شده و مابقی آن به صورت بافت زنده توسط عروق خونی بدن تغذیه شده و رشد می کند. از این رو، نتایج طولانی تر این بافت زنده نسبت به ژل بیشتر است.
با توجه به ماندگاری طولانی مدت چربی نسبت به ژل های هیالورونیک اسید، در دراز مدت هزینه تجدید تزریق چربی کمتر از تجدید ژل خواهد بود.

عوارض ناشی از پروتز لب با تزریق چربی

عوارض ناشی از پروتز لب با تزریق چربی

عوارض ناشی از پروتز لب با تزریق چربی

• پروتز لب با تزریق چربی، نیازمند جراحی سرپایی با انجام بی حسی می باشد.
• بعد از پروتز لب با تزریق چربی، بیمار باید چند روز تا چند هفته استراحت کرده و از حرکت دادن زیاد ناحیه تزریق خودداری نماید.
• احتمال بروز عوارضی موقتی همچون کبودی و ورم در پروتز لب با تزریق چربی، وجود دارد.
• در تزریق چربی به لب، علاوه بر عوارض جراحی در ناحیه تزریق، عوارض کبودی و ورم در نواحی دیگر بدن که چربی از آنجا برداشت شده نیز وجود دارد که پس از مدتی از بین می رود.