سوالات متداول تزریق چربی
08
سپتامبر

سوالات متداول تزریق چربی | کلینیک زیبایی

تزریق چربی، یکی از روش های درمانی زیبایی در سال های اخیر است که از چربی بخشی از بدن خود بیمار برای رفع چین وچروک و یا لاغری بخش های مختلف بدن، از جمله؛ صورت و دست ها… استفاده می شود. در ادامه، سوالات متداول تزریق چربی که برای متقاضیان این روش درمانی ممکن است مطرح شود، جمع آوری شده است. پاسخ این پرسش ها از دیدگاه متخصصان زیبایی تهیه و جمع بندی گردیده است.

مهمترین و کاربردی ترین سوالات متداول تزریق چربی

سوالات متداول تزریق چربی که شاید برای شما نیز مطرح باشند، می توانند در تصمیم گیری نهایی درباره این روش درمانی زیبایی، شما را یاری کنند. دغدغه و استرس داوطلبان برای استفاده از تزریق چربی، عوارض آن، هزینه ها، کارایی و نیز اطمینان از نتایج مورد انتظار موجب شده است تا به طور پراکنده در سایت های پزشکان مرتبط، با سوالات متداول تزریق چربی مواجه شوید. ما سعی کرده ایم تا در این میان، از بین سوالات متداول تزریق چربی، مهمترین و کاربردی ترین پرسش ها را که می توانند در تصمیم گیری شما تأثیرگذار باشند انتخاب نموده و پاسخ متخصصین زیبایی ما را به این پرسش ها بازگو کنیم.

یکی از سوالات متداول تزریق چربی، در مورد سن مناسب برای تزریق چربی است

پاسخ؛ با توجه به هدف این عمل، که افزایش حجم اندام و جبران جای خالی چربی در اندام های مختلف مانند صورت، لب و … است، می توان گفت که حداقل سن مراجعه کننده بهتر است 20 سال به بالا باشد.

از نظر علمی، عمل تزریق چربی و بهبود وضعیت ظاهری اندام مورد نظر چگونه اتفاق می افتد؟

پاسخ؛ در میان سوالات متداول تزریق چربی، شاید کمتر کسی علاقه مند و پیگیر پروسه علمی این کار باشد. اما بهتر است بدانید که پس از استخراج چربی مورد نظر از بدن خود فرد و آماده سازی آن طی فرآیند حذف سلول های غیر زنده، این چربی به کمک سرنگ های مخصوصی با قطر بیشتر به زیر پوست ناحیه مورد نظر تزریق می گردد. در این هنگام، سلول های زنده چربی در صورتی که از طریق عروق خونی تغذیه شوند شروع به رشد کرده و در محل مورد نظر افزایش حجم ایجاد می کنند.

آماده سازی چربی برای تزریق

جدا سازی و آماده سازی چربی برای تزریق

چربی مورد نیاز برای تزریق، از چه بخش هایی برداشته می شود؟

پاسخ: به طور کلی، چربی زیر پوست تمام بخش های بدن می تواند برای تزریق مناسب باشد، اما چربی های باسن و قسمت خارجی ران و یا مرکز شکم که نرم و غیر فیبروتیک بوده و به رژیم غذایی مقاوم هستند، گزینه های مناسب تری می باشند و چربی کنار زانو، پهلوها و زیرشکم اولویت کمتری دارند.

یکی دیگر از سوالات متداول تزریق چربی، هزینه مورد نیاز برای این کار است

پاسخ : با توجه به شرایط هر بیمار و پزشک ایشان، ممکن است هزینه متفاوت باشد و بستگی به میزان چربی مورد نیاز برای تزریق، ناحیه مورد نظر برای تزریق، تبحر و معروفیت پزشک، امکانات کلینیک و دستمزد پزشک مورد نظر و تعداد دفعات مورد نیاز برای تزریق دارد. برای مشاهده قیمت تزریق چربی کلیک کنید.

بررسی سوالات متداول تزریق چربی

بررسی سوالات متداول تزریق چربی پیش از اقدام

عمل برداشتن چربی از بدن، نیازمند بیهوشی می باشد؟

پاسخ : معمولاً خیر، نیازی به بیهوشی نیست و تزریق چربی در اکثر موارد با بی حسی موضعی قابل انجام می باشد و درد غیرقابل تحملی نخواهد داشت. به دلیل ترس از عمل جراحی، معمولاً این بحث یکی از مهمترین سوالات متداول تزریق چربی می باشد. در صورتیکه بیمار دچار استرس زیاد باشد بهتر است پیش از تزریق با پزشک خود مشورت کرده تا در صورت نیاز داروهای آرام بخش برای وی تجویز گردد.

پس از تزریق، معمولاً چقدر طول می کشد تا فرد به فعالیت های روزانه برگردد؟

پاسخ؛ شاید برای افراد شاغل و یا مادرانی که مسئول مراقبت از کودکشان هستند، مدت زمان دوره نقاهت یکی از سوالات متداول تزریق چربی باشد. هر چند بدن افراد و نیز تبحر پزشک متخصص در نتیجه عمل و دوره نقاهت آن تأثیر گذار می باشد، اما با این وجود، معمولاً افراد پس از 3-5 روز می توانند به فعالیت های معمولی روزانه خود باز گردند اما برای انجام فعالیت های سنگین تر مانند ورزش بهتر است تا 10 روز صبر کنند.

البته حتماً با پزشک خود در این باره صحبت کرده و از وضعیت بدنی و آمادگی خود پس از تزریق چربی سوال نمایید. باید توجه شود که در دوره نقاهت جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و پیوند موفقیت آمیز سلول های چربی، باید از فعالیت های سنگین و ورزش، دوش آب گرم و یا سونا و همچنین فشار دادن موضع تزریق با هدف ماساژ و … خودداری نمود.

دوره نقاهت یک هفتگی برای تزریق چربی

دوره نقاهت یک هفتگی برای تزریق چربی محدود

آیا امکان برداشت چربی اضافه و فریز کردن آن برای تزریق های بعدی وجود دارد؟

پاسخ؛ از سوالات متداول تزریق چربی، سوال درمورد امکان ذخیره سازی چربی اضافه، دغدغه بسیاری از بیماران است که علاقه ای به عمل دوباره برداشت چربی ندارند. پاسخ سوال آنها این است؛ بله این امکان وجود دارد، اما به طور کلی، با توجه به هزینه مناسب این نوع جراحی، می توان از چربی تازه برای تزریق های بعدی استفاده نمود زیرا فریز کردن غیراصولی و ناصحیح ممکن است باعث آلودگی چربی به میکروب یا قارچ شود. بنابراین توصیه می شود در این مورد با پزشک خود مشورت کرده و تصمیم بگیرید.

تزریق چربی هر چند وقت باید تجدید گردد؟

پاسخ: در میان سوالات متداول تزریق چربی، پاسخ این سوال را بهتر است از پزشک متخصص خود بخواهید. اما به طور کلی، تزریق لب به دلیل حجم کم معمولاً نیازی به تکرار در کوتاه مدت ندارد. در صورتیکه در مورد تزریق هایی با حجم زیاد و گسترده تر از محدوده لب، گاهی به دو یا چند بار تزریق برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز است. در صورت نیاز به تزریق مجدد، معمولاً پس از 6 یا 9 ماه، انجام خواهد شد ولی این مدت زمان بستگی به شرایط بیمار نیز دارد. تمدید تزریق چربی پس از 6 تا 9 ماه،انجام خواهد شد ولی این مدت زمان بستگی به شرایط بیمار نیز دارد.

تمدید تزریق چربی

تمدید تزریق چربی پس از 6 تا 9 ماه

عمل تزریق چربی به بدن چقدر طول می کشد؟

پاسخ؛ یکی از سوالات متداول تزریق چربی، مدت زمان انجام تزریق است که با توجه به ناحیه مورد نظر شما برای تزریق، می تواند متغیر باشد. تزریق چربی به باسن و دیگر بخش هایی که به تزریق گسترده نیاز دارد معمولاً نزدیک به سه ساعت طول می کشد در حالیکه تزریق صورت و لب که محدودتر هستند به زمان کمتری مانند یک ساعت نیاز دارد.

بهبودی کامل محل تزریق چقدر به طول می انجامد؟

پاسخ: یکی از عوارض احتمالی معمول و طبیعی در روش تزریق چربی، ایجاد تورم و کبودی در محل تزریق و محل برداشت چربی می باشد. این کبودی و تورم با گذشت زمان کمتر شده و معمولاً پس از یک ماه بهبود می یابد. اما به یاد داشته باشید که فرم ایده آل و نهایی اندامی که چربی دریافت کرده اند حدود 6 ماه پس از تزریق و یا حتی بیشتر از این مدت زمان لازم دارد تا خود را نشان دهد. برای پاسخ دقیق به سوالات متداول تزریق چربی پیرامون مدت زمان بهبودی، باید بر اساس وضعیت بدنی بیمار و تبحر پزشک در تزریق صحیح چربی و … برآورد شود.