تزريق چربي به واژن
26
سپتامبر

تزریق چربی به واژن | زیباسازی و جوانسازی واژن

جوانسازی و لابیاپلاستی دستگاه تناسلی زنانه به روش تزریق چربی به واژن

امروزه بسیاری از زنان برای برجسته کردن لب خارجی دستگاه تناسلی، جوانسازی واژن، افزایش سایز، بهبود شکل، افزایش خاصیت ارتجاعی و متقارن سازی آن، برای لابیاپلاستی لب بزرگ دستگاه تناسلی خود از طریق تزریق چربی به واژن ، یعنی چربی بدن خودشان، به متخصصان زیبایی مراجعه میکنند.

بهترین کاندیدا ها برای لابیاپلاستی، افرادی هستند که بدنی سالم، وزن نرمال و پوستی الاستیک و محکم دارند و البته انتظارات واقع بینانه و معقولی هم از این پروسه دارند.

لابیاپلاستی با روش تزریق چربی واژن (AFT) چگونه انجام میشود؟

AFT یا همان تزریق چربی به واژن میتواند چیزی حدود پانزده الی سی دقیقه طول بکشد ( در صورتی که فرد چربی کافی، یعنی حدود بیست و چهار سی سی، برای انجام عمل در بدن خود داشته باشد)، و اغلب به صورت سرپایی انجام میشود. رایج ترین روش ها شامل لیپوساکشن و سپس تزریق چربی به واژن است.

لیپوساکشن

ابتدا محلول خاصی به نا مایعِ tumescent که متشکل از یک ماده ی بی حسی موضعی و آدرِنالین است، به موضع مورد نظر تزریق میشود. این ماده موضع را بی حس، خونریزی را کنترل و جدا شدن سلول های چربی را تسهیل میکند. سپس چربی جدا شده، توسط دستگاه مکنده با یک لوله ی نازک جمع آوری میشود.

تزریق چربی واژن

تزریق چربی به واژن و جوانسازی واژن شامل مراحل مختلفی است. چربی ای که از بدن فرد ،ساکشن شده است به طور کاملاً استریل جمع آوری ، خالص سازی و سپس با یک محلول آنتی بیوتیک شسته میشود. بعد ،این چربی خالص و استریل شده توسط سرنگ هایی که به دستگاه مخصوصی متصل هستند، به لب های بزرگ دستگاه تناسلی تزریق میشوند تا ظاهر آن را زیباتر و جوانتر کند. شخص میتواند انتخاب کند که از یک یا چند ناحیه لیپوساکشن انجام شود، که در هر دو صورت، تمام مراحل فوق انجام میشود.

آماده سازی برای تزریق چربی واژن

برای آمادگی های قبل از لیپوساکشن و تزریق چربی به واژن، بهتر است هنگام مشاوره با پزشک خود تمام اطلاعات پزشکی خود را از جمله داروها ی شیمیایی، گیاهی و ویتامین هایی که مصرف میکنید در اختیار وی قرار دهید، حتی اطلاعاتی را که از نظر خودتان بی اهمیت هستند.

در اینجا به نکاتی اشاره خواهیم کرد که دوره ی نقاهت را کوتاه تر و عوارض ناشی از عمل را کمتر میکنند.
• مصرف آسپیرین و داروهایی که حاوی آسپیرین هستند، داروهای ضد افسردگی، ایبوبروفن، ناپروکسن،ویتامین Eرا قطع کنید. این داروها خون را رقیق میکنند و ممکن است باعث کبودی های شدید، خونریزی و عوارض دیگر شوند.
• دست کم به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل جوانسازی واژن سیگار نکشید، زیرا نیکوتین میتواند سرعت گردش خون و در نتیجه بهبودی را کاهش دهد.
• حداقل دو هفته قبل و یک هفته بعد از عمل از نوشیدن الکل به شدت پرهیز کنید.
• در روزهای قبل از لیپوساکشن، آب فراوان بنوشید.

برای اینکه دوره ی نقاهت را آسانتر سپری کنید نکات زیر را در نظر بگیرید:
• حتما از کسی کمک بخواهید تا روز عمل شما را به خانه ببرد و دست کم یک روز از شما مراقبت کند. پرستار خصوصی بگیرید و یا در یک مرکز مراقبت بستری شوید.
• دستورالعمل مصرف قرص ها را همراه خود داشته باشید تا هنگام استراحت دسترسی به آن برایتان آسان باشد.
• تعداد زیادی بالش، بانداژ و حوله برای ترشحات احتمالی، کنار خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به واژن

بعد از عمل جوانسازی حتما باید انتظار کبودی، تورم و درد را داشته باشید. اگر در نقاطی که لیپوساکشن انجام شده دچار بیحسی شدید، نگران نشوید، همانطور که اعصاب شما شروع به بازسازی میکنند، احساس شما هم به حالت طبیعی برمیگردد.تورم ممکن چندین ماه طول بکشد. پزشک برای کاهش درد مسکن تجویز میکند، با این حال در صورت شدت گرفتن درد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

دوره ی نقاهت تزریق چربی به واژن در افراد مختلف، بسته به شرایط جسمی، متفاوت است، با این حال همه ی افراد یک روز بعد از عمل میتوانند به کارهای روزانه خود ادامه دهند. مایع tumescent اضافی که در لیپوساکشن تزریق میشود، ممکن است تا یکی دو روز بعد از عمل از سوراخ های کوچک ترشح شود البته مقداری هم خونابه همراه آن خارج میشود که امری کاملا طبیعیست.

افراد میتوانند یک یا دو روز بعد از عمل، استحمام کنند. بسته به تعداد محل های لیپوساکشن و تزریق ، به روزهای بیشتری برای استراحت نیاز خواهید داشت و اگر شاغل هستید شاید بهتر باشد برای هفته ی اول مرخصی بگیرید.

در طول هفته ی دوم و سوم تزریق چربی به واژن جای عمل ممکن است همچنان حساس باشد بنابراین بهتر است فعالیت فیزیکی خود را محدود کنید. ممکن است پزشک پوشیدن یک لباس مخصوص مانند گِن را به شما تجویز کند تا نواحی تحت درمان شکل بهتری به خود بگیرند. به مرور شما میتوانید به فعالیت های معمول مثل بلند کردن اشیاء ، ورزش روزانه و آمیزش جنسی بپردازید.

به مدت یک ماه پس از تزریق چربی به واژن از فعالیت های سنگین و به مدت شش هفته به خصوص از دویدن و وزنه زدن پرهیز کنید. این مراقبت ها کمک زیادی به بهبود سریتر زخم ها و نواحی تحت درمان خواهد کرد. با توجه به اینکه محل های سوراخ لیپوساکشن بسیار کوچک هستند، جای زخم ناشی از آن نیز بسیار کوچک خواهد بود.

غالباً نتیجه ی نهایی عمل جوانسازی واژن، بعد از چند هفته استراحت و مراقب، دیده میشود. مادامی که وزن شما بالا نرود و چاق نشوید ، اثر لیپوساکشن در نواحی ای که چربی آن تخلیه شده است، باقی میماند و فرم بدنتان تغییر نمیکند، اما اگر وزنتان بالا برود، قطعا در کل بدنتان چاقتر میشوید و نواحی لیپوساکشن شده از این موضوع مستثنا نخواهند بود. بنابراین رعایت اصول غذایی صحیح وداشتن رژیم سرشار از فیبر و پروتئین پیشنهاد میشود.

سخن آخر اینکه جوانسازی واژن، جوانسازی دستگاه تناسلی توسط لیزر، تزریق چربی به واژن، لیپوساکشن میتوانند در کنار سایر عمل های زیبایی مانند لیفت سینه راینوپلاستی انجام شوند و هیچ تداخلی با هم نخواهند داشت. این در حالیست که اگر دکتر زیبایی شما در کار خود خبره باشد میتواند چند عمل زیبایی را همزمان برای شما انجام دهد.