درمان ریزش مو با روش مزوتراپی
22
نوامبر

مزوتراپی مو روشی نوین در درمان کم پشتی و ریزش مو

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی برای ریزش مو است که در این روش مواد معدنی و ویتامین‌هایی که برای رشد و تقویت موها مفید هستند، به صورت تزریقی به پوست سر تزریق می‌شوند. تاثیرات مزوتراپی در درمان ریزش مو به دلیل تامین مواد معدنی و ویتامین‌هایی که موها برای رشد و تقویت آنها نیاز دارند، بررسی شده است.

مطالعات نشان داده‌اند که مزوتراپی می‌تواند بهبود قابل توجهی در رشد و تقویت موها داشته باشد. با تزریق ویتامین‌ها و مواد معدنی به پوست سر، مواد مورد نیاز برای رشد و تقویت موها در محل تزریق تأمین می‌شود. بنابراین، با افزایش تأمین مواد مغذی، رشد و تقویت موها افزایش می‌یابد.علاوه بر این، مزوتراپی با افزایش خونرسانی به پوست سر باعث می شود مواد مغذی سریع‌تر و بهتر جذب شوند

درمان ریزش مو با متد مزوتراپی جدید ترین و بی ضرر ترین روش موجود می باشد افرادی که به ریزش مو و کم مویی مبتلا هستند می توانند برای درمان مشکل خود از این روش استفاده کنند.برای درمان ریزش مو دارویی که شخص بیمار باید برای درمان استفاده کند که عموما به صورت خوراکی یا موضعی تجویز می شود مستقیما به قسمت هدف یعنی فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. بدین ترتیب اثرات دارو سریع تر انجام می شود. این تزریق ها می توانند به تعداد زیاد اما در دوز های کم مورد استفاده قرار گیرند. البته باید توجه داشت در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان روش مزوتراپی در واقع روشی کمکی در کنار سایر روش های پزشکی محسوب می شود ولی جهت درمان ریزش مو در افرادی که  مشکل آنها ناشی از رژیم غذایی,عادات بد غذایی,عمل جراحی مختل کننده جذب دارو هست ،مزوتراپی نقش درمانی کاملی را انجام می دهد.

مکانیزم انجام مزوتراپی مو به چه صورت است؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی برای رشد مو و تقویت موهای سر است. در این روش، مواد تغذیه‌ای، ویتامین‌ها و داروهایی به شکل تزریق به پوست سر ارائه می‌شوند تا برای موهای سر مغذی واقع شوند و به سرعت رشد کنند.

در مزوتراپی مو، تزریقات به صورت مستقیم در پوست سر و در ناحیه فولیکول‌های مویی انجام می‌شود. این تزریقات شامل ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و دیگر عوامل تغذیه‌ای هستند که مورد نیاز برای رشد و تقویت موهای سالم هستند. برای افزایش اثربخشی این روش، معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ تزریق در نواحی مختلف پوست سر انجام می‌شود.

این روش می‌تواند به شدت کمک کند تا موهای سر سالم‌تر، ضخیم‌تر و براق‌تر شوند. همچنین، می‌تواند به افزایش تراکم موهای سر و بهبود سلامتی پوست سر کمک کند. از مزایای دیگر این روش می توان به  اثر بخشی سریع،هزینه پایین به نسبت بقیه روشهای درمان کم پشتی مو و همچنین عدم نیاز به استراحت طولانی مدت، به طوریکه میتوانید درست پس از درمان به سر کارتان برگردید اشاره کرد

به هر حال، قبل از اقدام به مزوتراپی مو، باید با پزشک مربوطه مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش مناسب شماست و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود همچنین قبل از استفاده از این روش توصیه می شود تست آلرژی انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ یک از اجزاء ترکیب مورد استفاده در مزوتراپی باعث حساسیت و آلرژی در شما نمی شوند. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند و یا سابقه لختگی خون دارند می بایست به فکر روش های درمانی دیگری باشند

علاوه بر درمان ریزش موی حاصل از مشکلات هورمونی سایر ریزش‌های مو نیز با روش مزوتراپی به‌تدریج برطرف می‌گردند علاوه بر درمان ریزش مو انجام مزوتراپی در تقویت و استحکام مو و همچنین پرپشت شدن آن نیز تأثیر زیادی دارد. می‌توان با استفاده از مزوتراپی داروهای موردنیاز جهت زیباتر کردن و ویتامینه شدن مو را نیز در اختیار بدن قرارداد که این روش بسیار سریع‌تر از حالت معمول مصرف قرص و استفاده از ماسک‌های مو است. در مزوتراپی ریزش موی مردانه داروی مزوتراپی حتماً بایستی حاوی فینیاستراید باشد البته این نکته را نباید فراموش کرد که مزوتراپی روشی است برای کنترل ریزش مو در کسانی که هنوز مو دارند.

همچنین شایان‌ذکر است که خانم‌هایی که دچار ریزش موی مردانه می‌باشند و مزوتراپی با فیناستراید را انجام می‌دهند و در سن باروری هستند بایستی ۶-۳ ماه قبل از قبل از بارداری پزشک خود را از تصمیم به بارداری مطلع سازند.

درمان ریزش مو

روند تأثیرگذاری مزوتراپی در درمان ریزش مو

با توجه به مورد درمانی مزوتراپی مدت‌زمان لازم برای تأثیر آن متفاوت است. برای مثال مشاهده آثار درمانی در درمان ریزش موی مردانه تقریباً شش ماه به طول می‌انجامد. البته استفاده از سایر روش‌ها در کنار مزوتراپی می‌تواند زمان حاصله را تحت تأثیر قرار دهد. البته ممکن است مشاهده نتایج متفاوت باشد. در برخی افراد در شش ماه استفاده از مزوتراپی تنها توقف ریزش مو حاصل می‌شود که به‌نوبه خود امر مهمی است. در برخی افراد نیز ممکن است این تأثیر روی استحکام مو تأثیر بگذارد به‌طوری‌که روی رشد مو و حالت گیری مو نیز تأثیرگذار باشد. در برخی افراد نیز استفاده از مزوتراپی در کنار سایر تأثیرات می‌تواند چربی زیاد مو را از بین برده و موهای چرب را درمان کند. البته مدت‌زمان مشاهده نتایج برای افرادی که دچار ریزش موی ارثی نیستند عموماً کوتاه‌تر است برای مثال نتایج درمان در افرادی که ریزش موی آن‌ها ناشی از رژیم‌‌های غیراصولی و سخت است، ماندگار خواهد بود، چون علت ریزش مو برطرف شده ولی چنانچه این ریزش براثر عواملی باشد که همیشه با بیمار باشد و از بین نرود باید تا آخر عمر از روش مزوتراپی استفاده کند تا ریزش مو شروع نشود، مثل ریزش موی هورمونی.

چند جلسه مزوتراپی مو نیاز است؟

تعداد دفعات تزریق در مزوتراپی سر بستگی به شرایط هر فرد و میزان مشکلات مویی او دارد. اما به طور معمول، جلسات مزوتراپی مو معمولاً بین ۴ تا ۸ جلسه انجام می‌شود، ولی ممکن است در مواردی تعداد بیشتری جلسه لازم باشد. همچنین فواصل زمانی بین هر جلسه معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته است.

پزشک شما بعد از مشاهده موارد و شرایط شما، تعداد دفعات و فواصل زمانی مورد نیاز را برای شما تعیین خواهد کرد. برای حفظ نتایج به دست آمده، ممکن است بعد از جلسات اولیه، نیاز به جلسات تکمیلی یا حفظ‌کننده باشد.

مراقبت های لازم پس از انجام مزوتراپی

بعد از انجام مزوتراپی بهتر است بیمار مدت کوتاهی را در مطب بماند تا در صورت وجود مشکل به پزشک مراجعه نماید. همچنین بیماران بعد از انجام مزوتراپی نباید فعالیت‌های خیلی سنگین انجام دهند. برای مثال تا 24 ساعت از شنا کردن بپرهیزد و چنانچه مزوتراپی در ناحیه صورت انجام‌شده حتماً باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کند.

درصورتی‌که فرد بعد از چندین جلسه مزوتراپی آثار مناسب را دریافت نکند پزشک باید شیوه درمان یا مواد مورداستفاده را تغییر دهد و در صورت نیاز درمان را متوقف کند.
همچنین همه موارد حساسیتی بیمار قبل از مزوتراپی باید بررسی شود. حتی بهتر است تست  پوستی مختصری نیز قبل از انجام مزوتراپی بر روی بیمار انجام شود. همچنین در صورت باقی ماندن التهاب از جلسه قبل مزوتراپی نباید در جلسات بعد مورداستفاده قرار گیرد لذا التهاب باید برطرف شده و پس از بهبودی کامل باید مراحل درمان پیگیری شود.

مزوتراپی سر در کدام ناحیه سر انجام می شود؟

مزوتراپی سر در نواحی مختلف پوست سر انجام می‌شود، به طوری که تزریقات به صورت مستقیم در نزدیکی فولیکول‌های مویی انجام می‌شود. در این روش، بسته به شرایط مویی هر فرد و محل مشکل، نواحی مختلفی از سر مورد توجه قرار می‌گیرند.

معمولاً، برای تقویت ریشه‌های مو و بهبود رشد آنها، تزریقات در نواحی جلوی سر (شامل ناحیه پیشانی، ناحیه تپه سر، و ناحیه دو طرف سر) انجام می‌شود. همچنین برای کمک به بهبود سلامتی پوست سر و کاهش شدت تراکم موهای سر، ممکن است تزریقات در نواحی دیگر پوست سر نیز انجام شود. به هر حال، برای تعیین نواحی دقیق تزریق و دفعات لازم برای درمان، بهتر است با پزشک مربوطه مشورت کنید.

هزینه و قیمت مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی برای هر مراجعه کننده ای متفاوت است و بسته به عارضه ی مورد درمان ( صورت یا سر ) و همچنین به  تعداد جلسات مورد نیاز هر شخص برای رسیدن به نتیجه ی ایده آل بستگی دارد. قبل از اولین جلسه درمان ، یک برنامه ی درمانی که شامل هزینه های پیش بینی شده مزوتراپی می باشد به شما ارائه می شود.