کرم ضدآفتاب
17
ژوئن

کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید

نور آفتاب بیشترین آسیب‌ها را به پوست میرساند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب باعث سرطان های پوستی، خشکی‌، حساسیت‌ و چین ‌وچروک‌های زودرس میشود.30 دقیقه قبل از این‌که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، صورت‌تان را با کرم ضد‌آفتاب پوشش دهید. لطفا استفاده از ضدآفتاب را در روزهای ابری نیز فراموش نکنید.

spf موجود در کرم ضدآفتاب

عامل محافظت کننده در کرم‌های ضدآفتاب SPF است و  نشان دهنده مقاومت آن ضدآفتاب در برابر نور خورشید میباشد. یعنی اگر شما کرم ضد آفتابی با SPF 15 استفاده کنید پوست شما در برابر تابش خورشید 15 برابر نسبت به کسی که کرم ضد آفتاب نزده مقاوم تر میباشد!
مناسب ترین SPF برای همه افراد بین 25 تا 30 میباشد و SPFهای بالاتر تفاوت چشمگیری با SPF30 ندارند. بهترین و مناسبترین میزان از کرم ضدآفتاب برای هربار مصرف 2میلی گرم بوده که برابر نصف بند انگشت سبابه میباشد؛ که باید هر 4 الی 5 ساعت تمدید شود. شما باید در هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب خود کرمی را انتخاب کنید تا از پوست در مقابل هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت کند.
هر کرم ضدآفتاب فیزیکی که حاوی فیلترهای محافظ زینک اکساید یا تیتانیوم دیاکساید باشد، این کار را انجام میدهد. از کرم های ضدآفتاب رنگی صرفا پخش شدن بهتر آن روی پوست و گاهی برای پوشاندن لک های پوستی استفاده میشود و تنها تفاوت آنها با کرم های ضدآفتاب بی رنگ در همین مورد بوده، بنابراین هیچ تفاوتی در عملکرد این دو نوع ضدآفتاب وجود ندارد.
برای پاک کردن صورت از کرم‌های ضدآفتاب باید از پاک کننده های دارای مرطوب‌کننده که خاصیت پاک‌کنندگی و کف کمتر دارند و PH آنها مناسب پوست است استفاده نمود. برای استفاده از کرم ضد آفتاب در اولین قدم باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین ضدآفتاب را انتخاب نمایید.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست های خشک

افرادی که پوست خشک دارند می‌بایست از ضدآفتاب‌هایی با پایه چرب و دارای مرطوب کنندگی بالا‌استفاده کنند. علاوه بر کرم های ضد آفتاب ، لوسیون های ضد آفتاب و پماد های ضد آفتاب نیز معمولا مناسب پوست خشک هستند.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست های چرب

از آنجا که منافذ پوستهای چرب باز می باشند استفاده از ضد آفتابهای چرب موجب افزایش دانه‌های سرسیاه و ایجاد جوش می شود. بنابراین افرادی با پوست های چرب باید از کرم های ضد آفتاب بدون چربی یا اصطلاحا Oil Free و یا فلوئید ضد آفتاب استفاده کنند.

کرم ضدآفتاب مناسب پوست های حساس

اگر دارای پوستی حساس هستید میتوانید همانند پوست های خشک از کرم های ضدآفتاب های مرطوب و نسبتا چرب استفاده نمایید. علاوه بر کرم های ضد آفتاب ، لوسیون های ضد آفتاب و پماد های ضد آفتاب نیز معمولا مناسب پوست های خشک و معمولی و حساس هستند.

کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب مناسب کودکان

برای کودکان باید از یک کرم ضدآفتاب فاقد جاذبهای شیمیایی که متشکل از زینک اکساید یا تیتانیوم دیاکساید است، استفاده نمائید. سعی کنید که نوزاد کوچکتر از ۶ ماه را تا جایی که ممکن است دور از نور آفتاب نگه دارید و در غیر این صورت با کمی کرم ضدآفتاب از کودک مراقبت نمایید. زینک اکساید یا تیتانیوم دیاکساید، روی پوست نشسته و مانند سپری در مقابل اشعه ساتع شده از خورشید قرار میگیرند. کرم های ضدآفتاب با زینک اکساید یا تیتانیوم دیاکساید، محافظت خود را به محض استعمال بر روی پوست، اعمال میکنند. در حالی که، کرمهای ضدآفتاب معمولی دارای جاذبهای شیمیایی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم دارند تا جذب شده و محافظت خود را شروع نمایند. اگر برای کودکتان از یک کرم ضدآفتاب شیمیایی استفاده مینمایید، ابتدا کمی از آنرا بر روی کودک خود بیازمایید تا مطمئن شوید که کودک هیچ واکنشی منفی نسبت به کرم نشان نمیدهد. بدین منظور، مقداری از کرم را بر روی قسمت داخلی بازوی کودکتان مالیده و اگر پس از گذشت یک روز،  ناحیه مورد نظر پوست کودک قرمز شد یا جوش زد، از کرم دیگری استفاده نمایید. لایه نسبتا ضخیمی از کرم ضدآفتاب را به گونه ای که تمام قسمتهای بدن کودک پوشش کامل داشته باشند، روی پوستش بمالید. به قسمتهایی از بدن که مستعد سوختن هستند مانند گوشها، بینی، پشت گردن و شانه ها توجه بیشتری داشته باشید. کرم ضدآفتاب را مرتب بر روی پوست کودکتان تکرار کنید. کرمهای ضدآب، ماندگاری بیشتری نسبت به محصولات دیگر دارند، برای تاثیر مناسب سعی کنید هر 2 ساعت یک مرتبه کرم کودکتان را تمدید نمایید.



Fatal error: Uncaught ErrorException: file_put_contents(): write of 962 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php:172 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(8, 'file_put_conten...', '/home/iranskinc...', 172, Array) #1 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php(172): file_put_contents('/home/iranskinc...', '/*! jQuery UI -...', 2) #2 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(809): LiteSpeed\File::save('/home/iranskinc...', '/*! jQuery UI -...', true) #3 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(769): LiteSpeed\Optimize->_build_single_hash_url('https://iranski...', 'js') #4 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(393): LiteSpeed\Optimize->_src_queue_handler(Array, Array, 'js') #5 /home/iranskincenter/public_html/wp-content/ in /home/iranskincenter/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172