بهترین روش های رفع چین و چروک دور چشم
13
مارس

رفع چین و چروک دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم دغدغه ای است که اکثر افراد امروزه دارند در بررسی علل بوجود آمدن چین و چروک دور چشم باید گفت درست است که اغلب چین و چروک دور چشم بر اثر بالا رفتن سن و آسیب های نور خورشید طی این سال ها و همینطور کاهش رطوبت و تولید کلاژن پوست بوجود می آیند اما عوامل مهم دیگری هم در ایجاد آن ها موثرند که یکی از مهم ترین آن ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید به خصوص بین ساعات 10 صبح الی 4 بعد از ظهر است، اگر شما هم جزو  افرادی هستید که مجبورید ساعاتی از روز را زیر نور خورشید سپری کنید بهتر است برای پیشگیری از بوجود آمدن چروک ها از کرم ضد آفتاب با حفاظت های UVA و UVB و  SPF حداقل 15 استفاده کنید.

یکی دیگر از عوامل ایجاد این چروک ها سیگار کشیدن است، سیگار کشیدن با آزاد سازی رادیکال های آزاد می تواند تهدیدی جدی برای آسیب رساندن به سلول های پوست شما به حساب بیاید، زیرا کشیدن سیگار سبب کاهش جریان خون و تخریب اکسیژن و مواد مغذی مانند ویتامین آ و در نتیجه آسیب رساندن به کلاژن پوست می شود، همچنین الیاف الاستین که به پوست قدرت و کشش می دهند را از بین برده و منجر به پوسته پوسته شدن و درنتیجه ایجاد چروک­ های زیر چشم می شود، پس راه کار دیگری برای پیشگیری از تشدید یا بوجود آمدن چروک های زیر چشم عدم استفاده از سیگار است.

موارد دیگری مانند برنزه کردن، و خوابیدن با کنار صورت بر روی بالش که باعث فشرده شدن پوست می شود و … همه و همه، عواملی هستند که باعث ایجاد چروک های دور چشم می شوند.

البته عواملی هم هستند که مربوط به سیستم بدن هر شخص می باشند، یکی از این عوامل خشکی پوست است که به علت از دست رفتن آب بدن (دی هیدریشن) بوجود می آید. برای رفع مشکل خشکی پوست که از دلایل اصلی ایجاد چروک های پوستی است بایستی علت دی هیدریشن را با توجه به فاکتورهای موثر در ایجاد آن پیدا کرد و سپس به درمان آن با روش هایی مثل هیدرودرم  و یا میکرودرم ابریژن تزریق ژل و بوتاکس، استفاده از کرم های دور چشم و یا عمل لیفت چشم پرداخت.

راه های رفع چین و چروک دور چشم

راه ها و روش های درمانی رفع چین و چروک دور چشم

بوتاکس و تزریق ژل

از روش های رفع چین و چروک دور چشم می توان به تزریق ژل و بوتاکس اشاره کرد، تزریق مواد پرکننده و بوتاکس چروک ها را به طور موقت و حدود سه الی شش ماه برطرف می کنند، معروف ترین ژل های مورد استفاده در این روش ژوویدرم، اسکالپترا و رستیلان هستند که برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده می شوند، با وجود اینکه بوتاکس و تزریق ژل یکی از پرکاربرد ترین روش های درمانی این مشکل است اما اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث بروز خطرات و مشکلاتی شوند.

در این روش درمان پرشک بین ۱ تا ۳ سی سی بوتاکس رقیق شده را به عضلات زیر چشم تزریق می کند. بعد از تزریق شما می توانید فعالیت های عادی خود را بلافاصله شروع نمایید. مشاهده نتایج کامل درمان به ۷ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد. هزینه تزریق بوتاکس نیز به تعداد ناحیه‌های مورد درمان بستگی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و تزریق ژل بر روی لینک کلیک کنید

بلفاروپلاستی(Blepharoplasty)

بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلاستیک چشم (لیفت چشم) که به منظور درمان اختلالات پلک، برطرف کردن نواقص اطراف چشم و موارد دیگری صورت می گیرد یکی دیگر از روش های رفع چین و چروک دور چشم است، در این روش با برداشتن یا جایگزینی و یا هم برداشت و هم جایگزینی بافت های اضافه، مانند چربی پوست و همچنین تقویت بافت های ماهیچه ای و تاندون های مربوطه مشکلات مربوط به عضلات و پوست را برطرف می کنند، ناحیه ای که این جراحی روی آن انجام می شود شامل قسمت فوقانی ابرو تا گونه ها می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلفاروپلاستی بر روی لینک کلیک کنید

 میکرودرم ابریژن

روش دیگر میکرودرم ابریژن می باشد ، عملکرد این روش به این صورت است که با استفاده از یک دستگاه سایش به آرامی پوست شما ساییده می شود و قسمت ها و لایه هایی از پوست که ضخیم تر یا اضافه هستند، یا به عبارتی سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و میزان غلظت کلاژن پوست را افزایش می دهد که این خود سبب شادابی بیشتر پوست و رفع چین و چروک دور چشم خواهد شد.

بیمار طی انجام این عمل تنها احساسی مشابه زمان ماساژ حس می کند و دچار درد نخواهد شد، و بعد از اولین جلسه درمان که حدود یک ساعت طول می کشد، می تواند تغییرات جزیی که نشانه بهبودی است را روی پوست خود مشاهده کند، که بعد از اتمام جلسات دوره درمانی این تاثیرات چند برابر خواهد شد. از مرایای این روش می توان به عوارض بسیار ناچیز آن اشاره کرد.

برای کنترل این عوارض احتمالی که به علت حساس تر شدن پوست بعد از انجام این عمل بوجود می آید بهتر است که بیماران مراقبت های بهداشتی پوست شان را جدی گرفته و از آن در مقابل نور خورشید محافظت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرودرم ابریژن بر روی لینک کلیک کنید

لایه برداری با مواد لایه بردار شیمیایی

لایه برداری یکی از روش هایی است که از گذشته تا کنون طرفدار های خاص خود را  در رفع چین و چروک دور چشم دارد. در این روش با استفاده از مواد لایه بردار شیمیایی پوست را لایه برداری می کنند، بعد از انجام عمل لایه برداری لایه سطحی پوست که دچار آسیب دیدگی شده قرمز رنگ شده و می ریزد و بعد از آن پوست جدید جایگزین می شود، پوست جدید لکه و چروک و قسمت های اضافه پوست قبلی را نخواهد داشت، البته در این روش هم استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf مناسب ضروری می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لایه برداری بر روی لینک کلیک کنید

لیزر

روش دیگر لیزر است، که عملکرد این روش هم بر مبنای لایه برداری است، با این تفاوت که در روش لیزر این لایه برداری عمیق تر صورت خواهد گرفت.

هایفوتراپی (HIFU)

هایفوتراپی که یکی از روش های جوان سازی پوست می باشد  با استفاده از امواج ماورای صوت کار جوان سازی را انجام می دهد، به این صورت که امواج اولترا سوند را با شدت بالا و فرکانس پایین در عمیق ترین لایه های پوستی خیلی دقیق و متمرکز منتقل می کند. از روش های مشابه این قبل از این در سنوگرافی ها استفاده شده است، که امواج آن و روش انتقال و تمرکزش با این روش کمی متفاوت است.

در این روش کانون امواج در زیر پوست است و عملیات بر روی کلاژن ها و چربی ها صورت می گیرد و بعد از انجام عمل، تولید کلاژن آغاز می شود، لازم به ذکر است که در هنگام عبور امواج از پوست انرژی ای جذب پوست نمی شود، در نتیجه تغییرات در لایه های زیرین پوست اتفاق می افتد، و به دلیل عدم ایجاد تغیرات در سطح پوست، بیمار نیازی به مراقبت های بعد از عمل نداشته و می تواند بلافاصله به فعالیت های خود ادامه دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هایفوتراپی بر روی لینک کلیک کنید.

پلکسر (پلاسما جت)

در روش پلکسر با استفاده از پلاسما برای گرمایش لایه های زیرین پوست، پوست را تحریک به کلاژن سازی می کند و موجب از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی دور چشم و لیفت طبیعی پوست می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلکسر بر روی لینک کلیک کنید.